Based upon the majority opinion,
the Strategic Planners of the Government and Media target these
few!
כי רבים הם הקרואים ומעטים הנבחרים׃
لأَنَّ كَثِيرِينَ يُدْعَوْنَ
وَقَلِيلِينَ يُنْتَخَبُونَ».
“Related many are called, but
few are chosen.”
Matthew 22:14
There are few that know and
accurately apply the truth from above, but there many called that do not
accurately know and apply the truth, and they corrupt the truth with manmade
commandments and doctrines that contradict the truth from above, and their
corrupt ways cause the way of truth to be evil spoken of. Then the Governments
and Media use the popularity of what is spoken evil of, to target the righteous.
This has been the reason that all through history in every society, Governments
and Media like in the USA, turn against the Jews and the Children of Israel, and
begin targeting and persecuting them. The US Government and Media having
outlawed the teaching of the truth from the Scriptures in Schools, and only
promoting and supporting false and deceived Jews and or false and or deceived
Christians has only magnified this problem, with some preachers proclaiming one
thing, and another contradicting them, and others contradicting them all, and
the Government and Media just goes by the majority opinion.
הן אתה נקרא בשם יהודי ונשענת
על־התורה ותתהלל באלהים׃
וידעת את־רצונו ותבין בין־טוב לרע
בהשכילך בתורה׃
ובטחת בנפשך להיות מוליך העורים
ואור לאשר בחשך׃
אמן לחסרי לב ומורה הפתאים ויש לך
צורת המדע והאמת בתורה׃
ואתה התורה אחרים ונפשך לא תורה
התאמר לא תגנב והנך גנב׃
התאמר לא תנאף ואתה נאף תשקץ
את־האלילים ואתה גזל את־הקדשים׃
תתהלל בתורה ותנבל את־האלהים
בעברך את־התורה׃
כי בגללכם שם האלהים מחלל בגוים
ככתוב׃
הן המילה תועיל אם־תשמר את־התורה
אבל אם־עבר אתה את־התורה מילתך היתה־לך לערלה׃
ואם־ישמר הערל את־משפטי התורה הלא
תחשב־לו ערלתו למילה׃
והערל מלדה המקים את־התורה הוא
ישפט אתך אשר־לך הכתב והמילה ועברת את־התורה׃
כי לא־המצין למראה עינים הוא
היהודי ולא האות הנראה בבשר היא המילה׃
כי אם־תוכו של אדם הוא יהודי
ומילה היא בלב כפי הרוח ולא כפי הכתב אשר־לא מבני אדם תהלתו כי אם־מאת
האלהים׃
هُوَذَا أَنْتَ تُسَمَّى
يَهُودِيّاً وَتَتَّكِلُ عَلَى النَّامُوسِ وَتَفْتَخِرُ بِاللَّهِ
وَتَعْرِفُ مَشِيئَتَهُ وَتُمَيِّزُ
الأُمُورَ الْمُتَخَالِفَةَ مُتَعَلِّماً مِنَ النَّامُوسِ.
وَتَثِقُ أَنَّكَ قَائِدٌ
لِلْعُمْيَانِ وَنُورٌ لِلَّذِينَ فِي الظُّلْمَةِ
وَمُهَذِّبٌ لِلأَغْبِيَاءِ
وَمُعَلِّمٌ لِلأَطْفَالِ وَلَكَ صُورَةُ الْعِلْمِ وَالْحَقِّ فِي النَّامُوسِ.
فَأَنْتَ إِذاً الَّذِي تُعَلِّمُ
غَيْرَكَ أَلَسْتَ تُعَلِّمُ نَفْسَكَ؟ الَّذِي تَكْرِزُ أَنْ لاَ يُسْرَقَ
أَتَسْرِقُ؟
الَّذِي تَقُولُ أَنْ لاَ يُزْنَى
أَتَزْنِي؟ الَّذِي تَسْتَكْرِهُ الأَوْثَانَ أَتَسْرِقُ الْهَيَاكِلَ؟
الَّذِي تَفْتَخِرُ بِالنَّامُوسِ
أَبِتَعَدِّي النَّامُوسِ تُهِينُ اللهَ؟
لأَنَّ اسْمَ اللهِ يُجَدَّفُ
عَلَيْهِ بِسَبَبِكُمْ بَيْنَ الأُمَمِ كَمَا هُوَ مَكْتُوبٌ.
فَإِنَّ الْخِتَانَ يَنْفَعُ إِنْ
عَمِلْتَ بِالنَّامُوسِ. وَلَكِنْ إِنْ كُنْتَ مُتَعَدِّياً النَّامُوسَ فَقَدْ
صَارَ خِتَانُكَ غُرْلَةً!
إِذاً إِنْ كَانَ الأَغْرَلُ
يَحْفَظُ أَحْكَامَ النَّامُوسِ أَفَمَا تُحْسَبُ غُرْلَتُهُ خِتَاناً؟
وَتَكُونُ الْغُرْلَةُ الَّتِي
مِنَ الطَّبِيعَةِ وَهِيَ تُكَمِّلُ النَّامُوسَ تَدِينُكَ أَنْتَ الَّذِي فِي
الْكِتَابِ وَالْخِتَانِ تَتَعَدَّى النَّامُوسَ؟
لأَنَّ الْيَهُودِيَّ فِي
الظَّاهِرِ لَيْسَ هُوَ يَهُودِيّاً وَلاَ الْخِتَانُ الَّذِي فِي الظَّاهِرِ فِي
اللَّحْمِ خِتَاناً
بَلِ الْيَهُودِيُّ فِي
الْخَفَاءِ هُوَ الْيَهُودِيُّ وَخِتَانُ الْقَلْبِ بِالرُّوحِ لاَ بِالْكِتَابِ
هُوَ الْخِتَانُ الَّذِي مَدْحُهُ لَيْسَ مِنَ النَّاسِ بَلْ مِنَ اللهِ.
“Behold, you are called a Jew,
and rest within the Torah, and make your boast of God, and know his will, and
approve the things that are more excellent, being instructed out of the
Torah, and are confident that you yourself are a guide of the blind, a light of
them which are in darkness, an instructor of the foolish, a teacher of babes,
which have the form of knowledge and of the truth in the Torah. You therefore
which teach another, teach you not yourself? You that preach a man should not
steal, do you steal? You that say a man should not commit adultery, do you
commit adultery? You that abhor idols, do you commit sacrilege? You that make
your boast of the Torah, do you not dishonor God through breaking the Torah? For
the name of God is blasphemed among the Nations through you, as it is written.
For circumcision verily profits, if keep keep the Torah, but if you be a breaker
of the Torah, your circumcision is made uncircumcision. Therefore if the
uncircumcision keep the righteousness of the Torah, shall not his uncircumcision
be counted for circumcision? And shall not uncircumcision which is by nature,
if it fulfill the Torah, judge you, who by the letter and circumcision does
transgress the Torah? Related he is not a Jew, which is one outwardly, neither
is that circumcision, which is outward in the flesh, but he is a Jew, which is
one inwardly, and circumcision is that of the heart within the Spirit, and not
within that written, whose praise is not of men, but of God.“
Romans 2:17-29
רק באבתיך חשׁק יהוה לאהבה אותם
ויבחר בזרעם אחריהם בכם מכל־העמים כיום הזה׃
ומלתם את ערלת לבבכם וערפכם לא
תקשׁו עוד׃
כי יהוה אלהיכם הוא אלהי האלהים
ואדני האדנים האל הגדל הגבר והנורא אשׁר לא־ישׂא פנים ולא יקח שׁחד׃
עשׂה משׁפט יתום ואלמנה ואהב גר
לתת לו לחם ושׂמלה׃
ואהבתם את־הגר כי־גרים הייתם בארץ
מצרים׃
את־יהוה אלהיך תירא אתו תעבד ובו
תדבק ובשׁמו תשׁבע׃
وَلكِنَّ الرَّبَّ إِنَّمَا
التَصَقَ بِآبَائِكَ لِيُحِبَّهُمْ فَاخْتَارَ مِنْ بَعْدِهِمْ نَسْلهُمُ الذِي
هُوَ أَنْتُمْ فَوْقَ جَمِيعِ الشُّعُوبِ كَمَا فِي هَذَا اليَوْمِ.
فَاخْتِنُوا غُرْلةَ قُلُوبِكُمْ
وَلا تُصَلِّبُوا رِقَابَكُمْ بَعْدُ.
لأَنَّ الرَّبَّ إِلهَكُمْ هُوَ
إِلهُ الآلِهَةِ وَرَبُّ الأَرْبَابِ الإِلهُ العَظِيمُ الجَبَّارُ المَهِيبُ الذِي
لا يَأْخُذُ بِالوُجُوهِ وَلا يَقْبَلُ رَشْوَةً
الصَّانِعُ حَقَّ اليَتِيمِ
وَالأَرْمَلةِ وَالمُحِبُّ الغَرِيبَ لِيُعْطِيَهُ طَعَاماً وَلِبَاساً.
فَأَحِبُّوا الغَرِيبَ لأَنَّكُمْ
كُنْتُمْ غُرَبَاءَ فِي أَرْضِ مِصْرَ
الرَّبَّ إِلهَكَ تَتَّقِي.
إِيَّاهُ تَعْبُدُ وَبِهِ تَلتَصِقُ وَبِاسْمِهِ تَحْلِفُ.
.
“Only Yahweh had a
delight within your fathers to love them, and he chose their seed after them,
even you above all people, as it is this day. Circumcise therefore the foreskin
of your heart, and be no more stiffnecked. Related Yahweh your Elohey is Elohey
of Elohim, and Lord of Lords, the El eldest, mighty, and a terrible, which
regards not persons, nor takes reward, he does execute the judgment of the
fatherless and widow, and loves the foreigner, in giving him food and raiment.
Love you therefore the foreigner, for ye were foreigners within the land of
Egypt. associate Yahweh your Elohey you shall fear, him shall you serve, and to
him shall you cleave, and swear by his name.”
Deuteronomy
10:15-20
Do you call yourself a
Christian, and say, “I am not under Law, but under Grace, this gives me the
Faith of God,” and cast off doing the deeds of the Torah? You cause the name of
God to blasphemed among the Nations, for it is written;
אחי מה־יועיל לאיש שיאמר כי אמונה
בו ומעשים אין בו התוכל האמונה להושיעו׃
אח או אחות כי־יהיו בעירם ואין להם
לחם חקם׃
ואיש מכם יאמר אליהם לכו לשלום
והתחממו ושבעו ולא־תתנו להם צרכי גופם מה־תועיל זאת׃
ככה גם־האמונה אם־אין בה מעשים מתה
היא בעצמה׃
ואם־יאמר איש אתה אמונה בך ולי
מעשים הראני נא את־אמונתך בבלי מעשים ואראך אני מתוך מעשי את־אמונתי׃
אתה מאמין שהאלהים אחד הוא הטיבות
להאמין גם השדים מאמינים בו ורעדים׃
ואתה איש־בער התחפץ לדעת כי האמונה
באין מעשים מתה היא׃
אברהם אבינו הלא במעשיו נצדק
בהעלתו את־יצחק בנו על־המזבח׃
הנך ראה כי־האמונה עזרת למעשיו
ומתוך המעשים השלמה האמונה׃
וימלא הכתוב האמר והאמן אברהם
ביהוה ותחשב־לו לצדקה ויקרא אהב יהוה׃
הנכם ראים כי במעשים יצדק האיש ולא
באמונה לבדה׃
וכן גם־רחב הזונה הלא נצדקה
במעשים באספה את־המלאכים אל־ביתה ותשלחם בדרך אחר׃
כי כאשר הגוף מבלי נשמה מת הוא כן
גם־האמונה מבלי־מעשים מתה׃
مَا الْمَنْفَعَةُ يَا إِخْوَتِي
إِنْ قَالَ أَحَدٌ إِنَّ لَهُ إِيمَاناً وَلَكِنْ لَيْسَ لَهُ أَعْمَالٌ؟ هَلْ
يَقْدِرُ الإِيمَانُ أَنْ يُخَلِّصَهُ؟
إِنْ كَانَ أَخٌ وَأُخْتٌ
عُرْيَانَيْنِ وَمُعْتَازَيْنِ لِلْقُوتِ الْيَوْمِيِّ،
فَقَالَ لَهُمَا أَحَدُكُمُ:
«امْضِيَا بِسَلاَمٍ، اسْتَدْفِئَا وَاشْبَعَا» وَلَكِنْ لَمْ تُعْطُوهُمَا
حَاجَاتِ الْجَسَدِ، فَمَا الْمَنْفَعَةُ؟
هَكَذَا الإِيمَانُ أَيْضاً، إِنْ
لَمْ يَكُنْ لَهُ أَعْمَالٌ، مَيِّتٌ فِي ذَاتِهِ.
لَكِنْ يَقُولُ قَائِلٌ: «أَنْتَ
لَكَ إِيمَانٌ، وَأَنَا لِي أَعْمَالٌ!» أَرِنِي إِيمَانَكَ بِدُونِ أَعْمَالِكَ،
وَأَنَا أُرِيكَ بِأَعْمَالِي إِيمَانِي.
أَنْتَ تُؤْمِنُ أَنَّ اللَّهَ
وَاحِدٌ. حَسَناً تَفْعَلُ. وَالشَّيَاطِينُ يُؤْمِنُونَ وَيَقْشَعِرُّونَ!
وَلَكِنْ هَلْ تُرِيدُ أَنْ
تَعْلَمَ أَيُّهَا الإِنْسَانُ الْبَاطِلُ أَنَّ الإِيمَانَ بِدُونِ أَعْمَالٍ
مَيِّتٌ؟
أَلَمْ يَتَبَرَّرْ إِبْرَاهِيمُ
أَبُونَا بِالأَعْمَالِ، إِذْ قَدَّمَ إِسْحَاقَ ابْنَهُ عَلَى الْمَذْبَحِ؟
فَتَرَى أَنَّ الإِيمَانَ عَمِلَ
مَعَ أَعْمَالِهِ، وَبِالأَعْمَالِ أُكْمِلَ الإِيمَانُ،
وَتَمَّ الْكِتَابُ الْقَائِلُ:
«فَآمَنَ إِبْرَاهِيمُ بِاللَّهِ فَحُسِبَ لَهُ بِرّاً» وَدُعِيَ خَلِيلَ اللَّهِ.
تَرَوْنَ إِذاً أَنَّهُ
بِالأَعْمَالِ يَتَبَرَّرُ الإِنْسَانُ، لاَ بِالإِيمَانِ وَحْدَهُ.
كَذَلِكَ رَاحَابُ الّزَانِيَةُ
أَيْضاً، أَمَا تَبَرَّرَتْ بِالأَعْمَالِ، إِذْ قَبِلَتِ الرُّسُلَ
وَأَخْرَجَتْهُمْ فِي طَرِيقٍ آخَرَ؟
لأَنَّهُ كَمَا أَنَّ الْجَسَدَ
بِدُونَ رُوحٍ مَيِّتٌ، هَكَذَا الإِيمَانُ أَيْضاً بِدُونِ أَعْمَالٍ مَيِّتٌ.
“What does it profit, my
brethren, though a man say he has faith, and has not works? Can faith save him?
If a brother or sister be naked, and destitute of daily food, and one of you say
unto them, Depart in peace, be you warmed and filled, notwithstanding you give
them not those things which are needful to the body, what does it profit? Even
so faith, if it has not works, is dead, being alone. Yea, a man may say, you
have faith, and I have works, show me your faith without your works, and I will
show you my faith by my works. You believe that there is one God to serve,
you do well, the devils also believe, and tremble. But will you acquaint, O
vain man, that faith without works is dead? Was not Abraham our father
justified by works, when he had offered Isaac his son upon the altar? See you
how faith worked with his works, and by works was faith made perfect? And the
scripture was fulfilled which says, Abraham believed God, and it was imputed
unto him for righteousness:,and he was called the Friend of God. You see then
how that by works a man is justified, and not by faith only. Likewise also was
not Rahab the harlot justified by works, when she had received the messengers,
and had sent them out another way? For as the body without the spirit is dead,
so faith without works is dead also.”
James 2:15- 26
You that call yourself a
Christian, and say, “I am not under Law, but under Grace, this gives me the
Faith of God,” read these of my Lord that was a payment offered by Yahweh my
God for your sins, and sin no more, because like I love Yahweh my God and obey
him and his promised ישוע משיח Messiah Jesus from the loins of Judah, love and
obey them too, who said,
אל־תדמו כי באתי להפר את־התורה או
את־דברי הנביאים לא באתי להפר כי אם־למלאת׃
כי אמן אמר אני לכם עד כי־יעברו
השמים והארץ לא תעבר יוד אחת או־קוץ אחד מן־התורה עד אשר יקים הכל׃
לכן האיש אשר יפר אחת מן־המצות
הקטנות האלה וילמד את־בני האדם לעשות כמוהו קטון יקרא לו במלכות השמים ואשר יעשה
וילמד אותן לזה גדול יקרא במלכות השמים׃
כי אני אמר לכם אם לא־תהיה צדקתכם
מרבה מצדקת הסופרים והפרושים לא תבאו במלכות השמים
«لاَ تَظُنُّوا أَنِّي جِئْتُ
لأَنْقُضَ النَّامُوسَ أَوِ الأَنْبِيَاءَ. مَا جِئْتُ لأَنْقُضَ بَلْ لِأُكَمِّلَ.
فَإِنِّي الْحَقَّ أَقُولُ لَكُمْ:
إِلَى أَنْ تَزُولَ السَّمَاءُ وَالأَرْضُ لاَ يَزُولُ حَرْفٌ وَاحِدٌ أَوْ
نُقْطَةٌ وَاحِدَةٌ مِنَ النَّامُوسِ حَتَّى يَكُونَ الْكُلُّ.
فَمَنْ نَقَضَ إِحْدَى هَذِهِ
الْوَصَايَا الصُّغْرَى وَعَلَّمَ النَّاسَ هَكَذَا يُدْعَى أَصْغَرَ فِي مَلَكُوتِ
السَّمَاوَاتِ. وَأَمَّا مَنْ عَمِلَ وَعَلَّمَ فَهَذَا يُدْعَى عَظِيماً فِي
مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ.
فَإِنِّي أَقُولُ لَكُمْ:
إِنَّكُمْ إِنْ لَمْ يَزِدْ بِرُّكُمْ عَلَى الْكَتَبَةِ وَالْفَرِّيسِيِّينَ لَنْ
تَدْخُلُوا مَلَكُوتَ السَّماوَاتِ.
“Think not that I am come to
destroy the Torah or the Prophets, I am not come to destroy, but the fulfill,
related verily I say unto you, till heaven and earth pass away, one jot or one
tittle shall in no wise fall from the Torah, until all therein be fulfilled.
Whosoever therefore shall break one of these least commandments, and shall teach
men so, he shall be called the least in the kingdom of heaven, but whosoever
shall do and teach them, the same shall be called great in the kingdom of
heaven. Related I say unto you, except your righteousness shall exceed the
righteousness of the scribes and Pharisees, you shall in no way enter into the
kingdom of heaven.”
Matthew 5:17-20
Now concerning the Governments and
Medias and Religious Groups pointing of fingers, dividing the Sunni and Shiite
one against the other, and dividing them against the Jews and us Children of
Israel, and against the Christians, hear these words of wisdom from our Brother
Jacob called James in English, who being of the tribe of Judah, had written
these words from above unto the twelve tribes of the diaspora, and because he
contradicts not the Torah or the Prophets or Jesus that call us Elohim, Sons of
the Highest of all, do and teach them along with the words of Moses and Prophets
and Jesus and the other Apostles, and reconcile all the seed of Abraham unto
Yahweh our God;
אחי אל־יהיו רבים מכם למורים באשר
ידעתם כי בזאת נחמיר עלינו את־הדין׃
כי כלנו נכשלים הרבה ואשר לא־יכשל
בדבור הוא איש תמים ויכל לשום רסן לכל־גופו׃
הנה בפי הסוסים נשים את־הרסן למען
אשר ישמעו לנו ונהגנו בו את כל־גויתם׃
והנה האניות אף־כי גדלות הנה
ונהדפות ברוח עזה משוט קטן ינהג אתן אל־כל אשר־יחפץ החבל כן גם־הלשון אבר קטן היא
וגדלות תדבר׃
הנה מה־גדול היער ואש קטנה
תבעירנו גם־הלשון אש היא עולם מלא עולה׃
(כן) הלשון נצבת בין אברינו
המגאלת את־כל־הגוף ומלהטת את־גלגל הויתנו והיא להוטה באש גיהנם׃
כי כל־מין בהמה ועוף ורמש וחיות
הים יכבש ונכבשים הם על־ידי מין האדם׃
אבל הלשון אין אדם יכל לכבשה אין
מעצור לרעה הזאת ומלאה חמת המות׃
בה נברך את־האלהים אבינו ובה נקלל
את־האנשים העשוים בצלם אלהים׃
מפה אחד יצאת ברכה וקללה וכן
לא־יעשה אחי׃
היביע המעין מתוקים ומרים ממוצא
אחד׃
אחי היוכל עץ התאנה לעשות זיתים
או התוכל הגפן לעשות תאנים כן גם־מעין אחד לא יוכל לנבע מים מלוחים ומתוקים׃
מי בכם חכם ונבון יראה בדרכו הטובה
את־מעשיו בענות החכמה׃
ואם־קנאה מרה ומריבה בלבבכם
אל־תתהללו ואל־תשקרו באמת׃
לא זאת החכמה הירדת ממעל כי
אם־חכמת החלד והיצר והשדים׃
כי־במקום קנאה ומריבה שם מהומה
וכל־מעשה רע׃
אבל החכמה אשר ממעל טהורה היא
אף־אהבת שלום ומכרעת לכף־זכות ולא עמדת על־דעתה ומלאה רחמים ופרי טוב בלא־לב ולב
ואין חנפה בה׃
ופרי הצדקה בשלום יזרע לעשי
השלום׃
لاَ تَكُونُوا مُعَلِّمِينَ
كَثِيرِينَ يَا إِخْوَتِي، عَالِمِينَ أَنَّنَا نَأْخُذُ دَيْنُونَةً أَعْظَمَ!
لأَنَّنَا فِي أَشْيَاءَ
كَثِيرَةٍ نَعْثُرُ جَمِيعُنَا. إِنْ كَانَ أَحَدٌ لاَ يَعْثُرُ فِي الْكَلاَمِ
فَذَاكَ رَجُلٌ كَامِلٌ، قَادِرٌ أَنْ يُلْجِمَ كُلَّ الْجَسَدِ أَيْضاً.
هُوَذَا الْخَيْلُ، نَضَعُ
اللُّجُمَ فِي أَفْوَاهِهَا لِكَيْ تُطَاوِعَنَا، فَنُدِيرَ جِسْمَهَا كُلَّهُ.
هُوَذَا السُّفُنُ أَيْضاً،
وَهِيَ عَظِيمَةٌ بِهَذَا الْمِقْدَارِ، وَتَسُوقُهَا رِيَاحٌ عَاصِفَةٌ،
تُدِيرُهَا دَفَّةٌ صَغِيرَةٌ جِدّاً إِلَى حَيْثُمَا شَاءَ قَصْدُ الْمُدِيرِ.
هَكَذَا اللِّسَانُ أَيْضاً، هُوَ
عُضْوٌ صَغِيرٌ وَيَفْتَخِرُ مُتَعَظِّماً. هُوَذَا نَارٌ قَلِيلَةٌ، أَيَّ وُقُودٍ
تُحْرِقُ؟
فَاللِّسَانُ نَارٌ! عَالَمُ
الإِثْمِ. هَكَذَا جُعِلَ فِي أَعْضَائِنَا اللِّسَانُ، الَّذِي يُدَنِّسُ
الْجِسْمَ كُلَّهُ، وَيُضْرِمُ دَائِرَةَ الْكَوْنِ، وَيُضْرَمُ مِنْ جَهَنَّمَ.
لأَنَّ كُلَّ طَبْعٍ لِلْوُحُوشِ
وَالطُّيُورِ وَالّزَحَّافَاتِ وَالْبَحْرِيَّاتِ يُذَلَّلُ، وَقَدْ تَذَلَّلَ
لِلطَّبْعِ الْبَشَرِيِّ.
وَأَمَّا اللِّسَانُ فَلاَ
يَسْتَطِيعُ أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ أَنْ يُذَلِّلَهُ. هُوَ شَرٌّ لاَ يُضْبَطُ،
مَمْلُّوٌ سُمّاً مُمِيتاً.
بِهِ نُبَارِكُ اللَّهَ الآبَ،
وَبِهِ نَلْعَنُ النَّاسَ الَّذِينَ قَدْ تَكَوَّنُوا عَلَى شِبْهِ اللَّهِ.
مِنَ الْفَمِ الْوَاحِدِ تَخْرُجُ
بَرَكَةٌ وَلَعْنَةٌ! لاَ يَصْلُحُ يَا إِخْوَتِي أَنْ تَكُونَ هَذِهِ الْأُمُورُ
هَكَذَا!
أَلَعَلَّ يَنْبُوعاً يُنْبِعُ
مِنْ نَفْسِ عَيْنٍ وَاحِدَةٍ الْعَذْبَ وَالْمُرَّ؟
هَلْ تَقْدِرُ يَا إِخْوَتِي
تِينَةٌ أَنْ تَصْنَعَ زَيْتُوناً، أَوْ كَرْمَةٌ تِيناً؟ وَلاَ كَذَلِكَ يَنْبُوعٌ
يَصْنَعُ مَاءً مَالِحاً وَعَذْباً!
مَنْ هُوَ حَكِيمٌ وَعَالِمٌ
بَيْنَكُمْ فَلْيُرِ أَعْمَالَهُ بِالتَّصَرُّفِ الْحَسَنِ فِي وَدَاعَةِ
الْحِكْمَةِ.
وَلَكِنْ إِنْ كَانَ لَكُمْ
غَيْرَةٌ مُرَّةٌ وَتَحَّزُبٌ فِي قُلُوبِكُمْ، فَلاَ تَفْتَخِرُوا وَتَكْذِبُوا
عَلَى الْحَقِّ.
لَيْسَتْ هَذِهِ الْحِكْمَةُ
نَازِلَةً مِنْ فَوْقُ، بَلْ هِيَ أَرْضِيَّةٌ نَفْسَانِيَّةٌ شَيْطَانِيَّةٌ.
لأَنَّهُ حَيْثُ الْغَيْرَةُ
وَالتَّحَّزُبُ هُنَاكَ التَّشْوِيشُ وَكُلُّ أَمْرٍ رَدِيءٍ.
وَأَمَّا الْحِكْمَةُ الَّتِي
مِنْ فَوْقُ فَهِيَ أَوَّلاً طَاهِرَةٌ، ثُمَّ مُسَالِمَةٌ، مُتَرَفِّقَةٌ،
مُذْعِنَةٌ، مَمْلُوَّةٌ رَحْمَةً وَأَثْمَاراً صَالِحَةً، عَدِيمَةُ الرَّيْبِ
وَالرِّيَاءِ.
وَثَمَرُ الْبِرِّ يُزْرَعُ فِي
السَّلاَمِ مِنَ الَّذِينَ يَفْعَلُونَ السَّلاَمَ.
“My brethren, be not many
Teachers, knowing that we shall receive the greater condemnation. Related in
many things we offend all. If any man offend not in word, the same is a perfect
man, and able also to bridle the whole body. Behold, we put bits in the horses'
mouths, that they may obey us, and we turn about their whole body. Behold also
the ships, which though they be so great, and are driven of fierce winds, yet
are they turned about with a very small helm, whithersoever the governor list.
Even so the tongue is a little member, and boasts great things. Behold, how
great a matter a little fire kindles! And the tongue is a fire, a world of
iniquity: so is the tongue among our members, that it defiles the whole body,
and sets on fire the course of nature, and it is set on fire of hell. Related
every kind of beasts, and of birds, and of serpents, and of things in the sea,
is tamed, and has been tamed of the Adam, but the tongue can no Adam tame, it is
an unruly evil, full of deadly poison. Therewith bless we the Elohim, the
Father, and therewith curse we men, which are made within the image of Elohim.
Out of the same mouth proceeds blessing and cursing. My brethren, these things
ought not so to be. Does a fountain send forth at the same place sweet water
and bitter? Can the fig tree, my brethren, bear olive berries? either a vine,
figs? so can no fountain both yield salt water and fresh. Who is a wise man and
endued with knowledge among you? Let him show out of a good conversation his
works with meekness of wisdom. But if you have bitter envying and strife in your
hearts, glory not, and lie not against the truth. This wisdom descends not from
above, but is earthly, sensual, devilish. Related where envying and strife is,
there is confusion and every evil work. But the wisdom that is from above is
first pure, then peaceable, gentle, and easy to be entreated, full of mercy and
good fruits, without partiality, and without hypocrisy. And the fruit of
righteousness is sown in peace of them that make peace.”
James 3:1-18
For Yahweh said by way of his
Prophet;
אני־אמרתי אלהים אתם ובני עליון כלכם׃
أَنَا قُلْتُ إِنَّكُمْ آلِهَةٌ
وَبَنُو الْعَلِيِّ كُلُّكُمْ.
“I said, you are Elohim, Sons of
the Highest of all.”
And Yahweh said by of his promised
Messiah Jesus;
Psalm 82:6
אז ירימו היהודים אבנים כפעם־בפעם
לסקלו׃
ויען אתם ישוע מעשים טובים רבים
הראיתי אתכם מאת אבי מה המעשה אשר עליו תסקלני׃
ויענו היהודים אתו לאמר על־מעשה טוב
לא נסקל אתך כי אם־על־גדפך את־אלהים ועל־אשר אדם אתה ותעש עצמך אלהים׃
ויען אתם ישוע הלא כתוב בתורתכם
אני אמרתי אלהים אתם׃
הן יקרא אלהים למי שהיה דבר
האלהים אליהם והכתוב לא־יופר׃
ואיך תאמרו לאשר קדשו האב וישלחהו
לעולם מגדף אתה יען אמרתי בן־אלהים אני׃
אם־לא אעשה את־מעשי אבי אל־תאמינו
לי׃
ואם־עשה אני גם אם לא־תאמינו לי
האמינו למעשי למען תדעו ותאמינו כי־בי האב ואני בו׃
فَتَنَاوَلَ الْيَهُودُ أَيْضاً
حِجَارَةً لِيَرْجُمُوهُ.
فَقَالَ يَسُوعُ: «أَعْمَالاً
كَثِيرَةً حَسَنَةً أَرَيْتُكُمْ مِنْ عِنْدِ أَبِي - بِسَبَبِ أَيِّ عَمَلٍ
مِنْهَا تَرْجُمُونَنِي؟»
أَجَابَهُ الْيَهُودُ: «لَسْنَا
نَرْجُمُكَ لأَجْلِ عَمَلٍ حَسَنٍ بَلْ لأَجْلِ تَجْدِيفٍ فَإِنَّكَ وَأَنْتَ
إِنْسَانٌ تَجْعَلُ نَفْسَكَ إِلَهاً»
أَجَابَهُمْ يَسُوعُ: «أَلَيْسَ
مَكْتُوباً فِي نَامُوسِكُمْ: أَنَا قُلْتُ إِنَّكُمْ آلِهَةٌ؟
إِنْ قَالَ آلِهَةٌ لِأُولَئِكَ
الَّذِينَ صَارَتْ إِلَيْهِمْ كَلِمَةُ اللَّهِ وَلاَ يُمْكِنُ أَنْ يُنْقَضَ
الْمَكْتُوبُ
فَالَّذِي قَدَّسَهُ الآبُ
وَأَرْسَلَهُ إِلَى الْعَالَمِ أَتَقُولُونَ لَهُ: إِنَّكَ تُجَدِّفُ لأَنِّي
قُلْتُ إِنِّي ابْنُ اللَّهِ؟
إِنْ كُنْتُ لَسْتُ أَعْمَلُ
أَعْمَالَ أَبِي فلاَ تُؤْمِنُوا بِي.
وَلَكِنْ إِنْ كُنْتُ أَعْمَلُ
فَإِنْ لَمْ تُؤْمِنُوا بِي فَآمِنُوا بِالأَعْمَالِ لِكَيْ تَعْرِفُوا
وَتُؤْمِنُوا أَنَّ الآبَ فِيَّ وَأَنَا فِيهِ».
John 10:31-38
“Then the Jews took up stones again to stone
him. Jesus answered them, many good works have I shown you from my Father; for
which of those works do ye stone me? The Jews answered him, saying, for a good
work we stone thee not; but for blasphemy; and because that thou, being a man,
make yourself Elohim. Jesus answered them, Is it not written in your Torah, I
said, You are Elohim? If he called them Elohim, unto whom the word of Elohim
came, and the scripture cannot be broken, say you of him, whom the Father has
sanctified, and sent into the Cosmos, you blaspheme, because I said, I am the
Son of Elohim? If I do not the works of my Father, believe me not. But if I
do, though you believe not me, believe the works, that you may know, and
believe, that the Father is within me, and I within him. “
Being called Elohim, live and express the
image of Elohim, for you have heard it said,
אין כוח אבל מאלוהים
لا حول ولا قوة الا
بالله
There is no power but from
Elohim.
ואך את־דמכם לנפשׁתיכם אדרשׁ מיד
כל־חיה אדרשׁנו ומיד האדם מיד אישׁ אחיו אדרשׁ את־נפשׁ האדם׃
שׁפך דם האדם באדם דמו ישׁפך כי
בצלם אלהים עשׂה את־האדם׃
وَاطْلُبُ انَا دَمَكُمْ
لانْفُسِكُمْ فَقَطْ. مِنْ يَدِ كُلِّ حَيَوَانٍ اطْلُبُهُ. وَمِنْ يَدِ الانْسَانِ
اطْلُبُ نَفْسَ الانْسَانِ مِنْ يَدِ الانْسَانِ اخِيهِ.
سَافِكُ دَمِ الانْسَانِ
بِالانْسَانِ يُسْفَكُ دَمُهُ. لانَّ اللهَ عَلَى صُورَتِهِ عَمِلَ الانْسَانَ.
"And surely your blood of your
lives will I require, at the hand of every beast will I require it, and at the
hand of man, at the hand of every man's brother will I require the life of man,
whoso sheds man's blood, by man shall his blood be shed, for in the image of
Elohim made he man."
Genesis 9:5-6
But verily I say unto
you;
אל־תנקמו נקם ידידי כי אם־תנו
מקום לחרון־אף כי כתוב לי נקם ושלם אמר יהוה׃
لاَ تَنْتَقِمُوا لأَنْفُسِكُمْ
أَيُّهَا الأَحِبَّاءُ بَلْ أَعْطُوا مَكَاناً لِلْغَضَبِ لأَنَّهُ مَكْتُوبٌ:
«لِيَ النَّقْمَةُ أَنَا أُجَازِي يَقُولُ الرَّبُّ.
Dearly beloved, avenge not
yourselves, but rather give place unto aggression, for it is written, Vengeance
is mine, I will repay, says Yahweh.
Romans 12:19
אם־תוכלו ככל־אשר תמצא ידכם יהי
לכם שלום עם־כל־אדם׃
إِنْ كَانَ مُمْكِناً فَحَسَبَ
طَاقَتِكُمْ سَالِمُوا جَمِيعَ النَّاسِ.
“If it be possible, as much as lays in you,
live peaceably with all men.”
Romans
12:18
See my Article; “Doing what is written in the
Torah from Yahweh our God when it needs to be done, is Kosher, and adding things
that are not written in the Torah from Yahweh our God, is not Kosher, and
omitting anything that is written in the Torah from Yahweh our God and
intentionally not doing it when it needs to be done, is not
Kosher.”
And see my Article; “The Nuclear Materials have been targeted by those the US and their Medias had overthrow Libya!”
http://josephloegering.blogspot.com/2013/05/the-nuclear-materials-have-been.html
The
Civil American Liberties Militia!
We
are members of the C.A.L.M. before the Storm, the Civil American Liberties
Militia! We are made up of mostly likeminded US Military Veterans, that are
spread across the entire USA, and some abroad, secretly doing our Duty to our
God, and to our County! We have no membership registry or dues, we are all
Volunteers, and we do not expect any pay, for our Duty that we daily do, working
separately to bring about our joint effort of defending our Families, and our
Country, by exercising the Rights that we serve our God, and our Country, to
defend, against all our common Enemies, Foreign and
Domestic.
Just
stay C.A.L.M. everybody, we are here for you!
Follow me, I am a US Army
Veteran!
Above ground, for the
underground!
In
service of Yahweh and Country
Yours truly
The
outed CID Informant
Lord
Joseph
Heir
by birthright of the house of Israel.
No comments:
Post a Comment